أجمل إحساس بترحب بكل المدونين و تتمنى لكم قضاء وقت ممتع فى المدونه

4
أضحك ولا أبكى


أضحك ولا أبكى
أفضفض وأشكى
ولاأكتم فى قلبى
أقول اية ولا اية
دة قلبى شايل كتير
شايل من هم وساكت
ساكت وخايف يجرح
يجرح الوهمه وخدعه
كان ديما بيشيل ذنبه
ويقول لى بشك فى
اكيد انا غلط
والعيب فيا انا
كان قبلى يعذبنى
لما بشك ومقتنعش
اخاف اجرح
وقول مش مصدقة
وقول معلش انا
عايشة فى دنيا تانية
ناس حواليا بتتغير
اترينى طلعت هبله
ومن طبيتى صدقت
واتارى كله كدب
وطلعت انا صح
وعقلى مكدبش عاليا
بس بعد اية
بعد ماشربت الكدبه
وعشت فيها
ومش قادرة اكدبها
مش قادرة استوعب الحقيقة
عرفتها كتمتها فى قلبى
مش قادرة اقولها لحد غيرى
كنت ديما ادافع عنه
واسئل غاب لى وفين
عرفت كل الاجابت
الكانت محيارنى
رغم انى مرتاحة
انى مظلمتوش
كانت شكوكى صح
عايزة ابكى
لى يكدب
ويعيش فى دور مش دو
رة
حاسب كل حاجة
خايفة اقول ان انضحك عاليا
اشمت ناس فيا
يقولى حذرنكى كتير
وانا ديما كنت بدافع عنه
بقول طيب وغلبان
نفسى اواجه
اقوله لى عملت كدة
لكنى خايفة اجرحة
مش قادرة اتقبل
شخصيتة الحقيقة
اتعوت على الشخصية الى اعرفها
بس ازى اضحك فى وشه
واصدق كلامه تانى
وانا عارفة انه كدب
رغم انى عرفت بس
حزينه عشانه
حزينه على عشرة
سنتين فى خداع
كنت ديما بدعى لى
مازلت بدعى
ربنا معاه
ويسامحه

هل اعجبك هذا الموضوع ؟

4 التعليقات:

مواطن مصرى نايم يقول...

لا انا مش حابب جو الحزن و الزعل ده
مفيش اى موقف او اى حد يستاهل كل ده
و الانسان مش بيتعلم بالساهل
بس اهم حاجة اننا نتعلم
تحياتى
بوست جميل

اسلام

وفاء بركات يقول...

نونا حبيبتي النوع ده من البشر لايستحق
ان تبكي من أجله دموعك اغلي من ان تدمع علي مثله
كانت هناك تجربه لأحديالبنات التي أعرفهن وكتبت عنها مسأله صعبه ،وكل سنه وأنت سعيد أرجعي لها وتمعني في كلمتها وشوفي قد ايه اتعملت مع الموقف
انا إعتبرى ده فضفضه هم وإنزاح
وربنا يفرج همومنا ويشرح صدورنا وييسر أمورنا
تحياتي

غير معرف يقول...

بجد يا نونا مش عارفة اقول ايه

فعلا محدش يستاهل زعلك دة كله

ربنا يخفف عنك يارب

ويبعد عنك كل حاجة وحشة ياااااااااارب

قلب شاعره يقول...

كلامك جميل بس حزين شويه مش عارفه ليه
حاولى تكتبى فرح اكتر من كده حتى لو كان طالع من وسط الالم ...

 
تعريب وتطوير Agmel E7sas
أ جــــــــــــــمل إ حــــــســـــا س © 2011 | عودة الى الاعلى
Designed by Chica Blogger